Moduł zarządzania systemem kont pozwala na tworzenie, modyfikację i anulowanie kont w systemach informatycznych, funkcjonujących w organizacji. Moduł pozwala na zarządzanie głównymi kontami (kontami domenowymi, Active Directory), jak również innymi kontami wykorzystywanymi przez systemy informatyczne, np. kontami bazodanowymi.
Przyznawanie i anulowanie kont podobnie jak w przypadku upoważnień realizowane jest w oparciu o odpowiednie procesy, w ramach których zdefiniowane są role:
- Koordynatora komórki/wydziału wnioskującego o utworzenie konta
- Osoby weryfikującej, odpowiedzialnej za akceptację wniosku
- Administratora domeny kont (AD) tworzącego konta
- Administratora kont e-mail
Analogicznie jak w przypadku zarządzania upoważnieniami również w przypadku kont możliwe jest:
- Automatyczne inicjowanie procesów modyfikacji, anulowania kont (przedłużona/rozwiązana umowa o pracę)
- Monitorowanie procesów
- Raportowanie – tworzenie raportów obejmujących historię zmian kont